Jak utrzymać czystość w galerii handlowej? Na co zwrócić uwagę?

Na liczbę klientów w galerii i jej wizerunek wpływa nie tylko dobra oferta czy wnętrze obiektu, ale także jego czystość. Wielu Polaków odwiedza systematycznie galerie. Tymczasem dziesiątki tysięcy klientów dziennie to dla centrum handlowego spore wyzwanie czystościowe. Serwisom sprzątającym zdarza się popełniać błędy. Jak zachować nieskazitelną czystość? Jakich błędów nie popełniać? Przedstawimy w tym artykule TOP 4 najgorsze błędy.

Na co zwrócić uwagę przy utrzymaniu czystości galerii handlowej?

1. Czystość i bezpieczeństwo podłóg

Ważną kwestią, na którą trzeba zwrócić uwagę, jest czystość i bezpieczeństwo podłóg. Poślizgnięcia i upadki zdarzają się dosyć często w centrach handlowych. Jak tego uniknąć?
Profesjonalny serwis powinien stosować zaawansowane rozwiązania takie jak codzienne maszynowe sprzątanie za pomocą specjalistycznych urządzeń czyszczących. Przy sprzątaniu tysięcy metrów jest to najbardziej efektywna i najszybsza metoda. Ważne są też preparaty, które skutecznie usuwają ciężkie zanieczyszczenia i szybko wysychają, zmniejszając ryzyko upadku.

2. Brudne witryny

Miejscami, które naturalnie rzucają się w oczy, są wejścia z przeszkleniami. Tłuste smugi czy ślady odbitych palców nie zachęcają do zakupów. Dlatego serwisy sprzątające nie powinny zapominać o bieżącym myciu wszelkich przeszkleń.
Jeśli zależy nam na stałym utrzymaniu czystości, należy stosować specjalne płyny do mycia szyb, które nie pozostawiają zacieków i smug. Preparatami do mycia szyb skutecznie oczyścimy również okna galerii, obrotowe drzwi, szklane balustrady, lustra, kryształy, a także ruchome schody, zabudowy wind, parapety czy podesty.

3. Strefa gastronomiczna

Na strefę gastronomiczną trzeba zwrócić szczególną uwagę, ponieważ jest to idealna wylęgarnia dla bakterii. Blaty stołów, na których klienci kładą dłonie, sztućce, a czasami nawet jedzenie, powinny być czyszczone specjalnymi środkami, które najskuteczniej usuną zanieczyszczenia i tłuszcz. Należy skutecznie likwidować zalegający czy przypalony tłuszcz, kamień i rdzę. Gdy stoliki i lady myte są zbyt rzadko lub w nieodpowiedni sposób, to bakterie na ich powierzchni mogą stać się źródłem zatruć pokarmowych i kłopotów lokali z sanepidem.

4. Czystość toalet

Często toalety w galeriach handlowych są zaniedbywane. O higienę toalet należy dbać systematycznie i używać profesjonalnych środków chemicznych do tego przystosowanych.

Serwisy sprzątające powinny pamiętać o czyszczeniu mniej oczywistych powierzchni i przedmiotów takich jak umywalka, ściany, zewnętrzna część sedesu, dozowniki do mydła, krany oraz klamki, które często są pomijane albo czyszczone niedokładnie. Istotna jest również regularna wymiana produktów higienicznych: brak papieru, mydła do rąk czy ręczników do osuszenia w toalecie publicznej jest bardzo niekomfortowe dla klienta. Na koniec warto użyć środków, które niwelują niechciany zapach.

Osiągnięcie sterylnej i stałej czystości jest możliwe! Ważna jest systematyczność i doświadczenie serwisów sprzątających.